tirsdag 27. oktober 2015

Ferie.

I dag er det to måneder siden jeg kom til England. På mange måter har tiden flydd avgårde, skoleukene går utrolig fort. Samtidig har det også gått utrolig sent, det føles som en evighet siden jeg vært i Norge. Jeg føler at jeg har gjort så lite, men samtidig så mye.  Jeg trives veldig godt her, vertsfamilien min er helt fantastisk, og jeg kunne nesten ikke bedt om en bedre. De har virkelig tatt både Ella og jeg inn i familen, noe jeg setter veldig pris på. Jeg skal innrømme at jeg var litt bekymret for det å få seg venner, men heldigvis er alle veldig åpne, det å få seg venner har ikke vært et problem. Selvfølgelig har jeg også kjent litt på hjemlengselen, og jeg må få sagt at utveksling kan være utrolig vanskelig til tider, men det er så verdt det! Jeg finner ut nye ting jeg ikke visste om meg selv hver dag, jeg føler meg så ekstremt heldig som har fått muligheten til å få være med på noe så utrolig. Jeg ville ikke byttet ut opplevelsene jeg har hatt her for noe!
Nå har jeg høstferie og en en lenge etterventet uke uten skole, før det er tilbake på skolebenken fram til 18. desember og juleferie.
 De siste ukene har det skjedd lite, skolen tar opp mesteparten av hverdagen, det er alltid mye lekser, prøver, essay som skal gjøres, så man kan trygt si at jeg har lengtet lenge etter ferie, selv om jeg har mye lekser som skal gjøres til skolen starter igjen.
 Jeg har ikke lagt så mange planer for ferien, så hver dag tar jeg litt som den kommer. På fredag var jeg på kino med Ulrikke og Kaja, vi så suffragette. På lørdag dro jeg inn til Margate med Frida hvor vi så bå beach cross og spiste på en liten café som kun har åpent på lørdag. På kvelden dro jeg på pizza hut med noen engelske venner, på en liten avskjedsmiddag for en vennine som flytter til Lincolnshire. Søndagen ble brukt til å slappe av før jeg dro på kino med noen skolevenner, både engelske og norske. Vi så paranormal activity, noe som kanskje var litt dumt for en som hater skrekkfilmer. I går gjorde jeg lite, jeg fikk gjort litt biologi og en skoletest. I dag har jeg ikke så mye å gjøre, jeg skal kanskje til Westwood Cross (et slags kjøpesenter) senere.

Beach Cross

Canterbury

Mine kjære vertsbrødre og jeg.
Tre norske og en dansk.

Ella, vertsmor og jeg.

Anne

Jeg regner egentlig ikke med at det er mange andre enn familie og venner som leser denne bloggen, men hvis noen skulle lure på noe om utveksling, er det bare å spørre enten Kamilla eller jeg, så skal vi svare så fort vi kan.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar